چربی گیر فایبرگلاس

چربی گیر فایبرگلاس 021-28422517

چربی گیر فایبرگلاس

چربی گیر فایبرگلاس 021-28422517

مشکلات ناشی از ورود چربی و روغن (FOG) به چاه خاکی جذبی

مشکلات ناشی از ورود چربی و روغن (FOG) به چاه خاکی جذبی


استفاده از چربی گیر :  ورود فاضلاب های حاوی چربی و روغن به شبکه جمع آوری فاضلاب باعث رسوب ذرات چربی و روغن در دیواره لوله ها و اتصالات , بدنه چاه فاضلاب  و به طبع آن گرفتگی (Fouling) اتصالات و گرفتگی و پر شدن بی جهت و مکرر می شود. از طرف دیگر در اکثر رستوران ها  مستقیماً پساب آشپزخانه را به داخل چاه تخلیه می کنند. این عمل باعث گرفتگی روزنه های موجود در دیواره چاه خاکی و در نتیجه کاهش  درصد جذب بدنه چاه خاکی  میگردد. بنابراین استفاده از چربی گیر جهت جداسازی و حذف ذرات معلق چربی و روغن از پساب، قبل از ورود به شبکه فاضلاب امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.


 


استفاده از چربی گیر آشپزخانه جهت حذف چربی از جریان فاضلاب

    به منظور جداسازی ذرات چربی و روغن از فاضلاب آشپزخانه و رستوران ها می بایست قبل از اتصال این فاضلاب به شبکه اصلی و یا تخلیه به چاه از یک واحد چربی گیر (Grease Trap) بهره گرفت. استـفاده از چربی گیر فایبرگلاس ضمن سادگی کاربرد، هزیـنه بسیار کمتری را به همراه دارد. با توجه به اینکه چربی دارای وزن مخصوص کمتر از فاضلاب می باشد، در صورت ایجاد شرایط محیطی مناسب، چربی موجود در فاضلاب به راحتی به سطح فاضلاب آمده و می توان آن را از جریان فاضلاب حذف کرد. استفاده از چربی گیر فایبرگلاس این شرایط را برای فاضلاب آشپزخانه ها فراهـم می کند و در صورت کاربری مناسب، قادر به حذف بـــیش از 98 درصد چربی موجود در جریان فاضلاب خواهد بود.


استفاده از فایبرگلاس  ایران چربی گیر در سـاخت چربی گیر علاوه بر سبکی، باعث استحـکام بسیار بالا و طول عمر طولانی آن خواهد شد. یکی از وظایف چربی گیر فاضلاب رستوران و آشپزخانه، نگهداری فاضلاب چربی  و کـــاهش دمای آن است.


با این عمل حلالیت چربی در داخل فاز آب کاهش پیدا کرده و به دلیل اختلاف دانسیته در سطح فاضلاب جمع می شود. عــمده ترین وظیفه دیگر یک چربی گیر رستوران و آشپزخانه جداسازی مواد جامد و پسماند های غذایی موجود در فاضلاب می باشد. چربی گیر فاضلاب معمولا در خارج از آشپزخانه و در داخل زمین نصب می شود تا اجازه جریان ثقلی به فاضلاب چرب داده شود. انتهای لوله خروجی چربی گیر در داخل فاضلاب شناور است تا باعث خروج پساب چربی گیری شده شود.

دستگاه چربی گیر برای گرفتن چربی فاضلاب

دستگاه چربی گیر برای گرفتن چربی فاضلاب


چربیگیر عنوان دستگاه چربی گیر برای گرفتن چربی فاضلاب میباشد . این دستگاه شامل یک یا دو مخزن برای خنک سازی و ارام سازی فاضلاب خروجی کف شور های آشپزخانه های صنعتی میباشد . چربیگیر های آشپزخانه های صنعتی و نیمه صنعتی رو میشه در 3 جنس فایبرگلاس , پلی اتیلن , فلزی سفارش داد . قیمت دستگاهها بستگی به حجم و جنس متغییر میباشد . ایران چربی گیر به عنوان یکی از بهترین تولید کننده گان چربی گیر در ایران وظیفه فروش و پشتیبانی این دستگاه را بر عهده دارد . دیگر سازنده ها هم در کشور در ساخت چربی گیر های نیمه صنعتی فعالیت دارند . برای مثل صنایع شها یکی از این شرکت های سازنده چربی گیر های نیمه صنعتی از جنس فایبرگلاس یا FRP میباشد .